Lintopdrachten overslaan Verdergaan naar hoofdinhoud

Administratienet is de naam waaronder de samenwerkende fondsen met de werkgevers in de bedrijfstak Bouw communiceren

Uitbreiding controles op levering BeterExcedent (BEXC) (09-01-2019)

Neemt u als werkgever deel aan de BeterExcedent-regeling? Lees dan onderstaand bericht goed door.
 
Vanaf 1 januari 2019 breiden wij de controles uit voor het product BeterExcedent (BEXC)
Naast het product levert u het bijbehorende productloon, het aantal uren en de premiegrondslag aan. Met deze gegevens berekenen wij of de door u aangeleverde premie en grondslag juist zijn. Levert u BEXC niet aan of kloppen de aangeleverde gegevens niet? In dat geval ontvangt u voor loontijdvakken na 1 januari 2019 een herinnering van ons.
 
Controle op aanwezigheid
U dient uw levering inclusief BEXC binnen twee weken na afloop van een inkomstenperiode aan te leveren. Hebben wij na deze datum nog geen levering van u ontvangen? U ontvangt dan binnen een week per e-mail een eerste herinnering dat u nog niet heeft aangeleverd. Twee weken later controleren wij nogmaals of u de ontbrekende gegevens inmiddels heeft aangeleverd. Is dat niet het geval? Wij sturen dan direct een tweede herinnering per e-mail. Drie weken later volgt de laatste controle op aanwezigheid.
 
Heeft u dan nog niet aangeleverd? Dan stellen wij de loon- en premiegegevens zelf vast. We doen dit op basis van de gegevens die bij ons bekend zijn. De verschuldigde premie dient u te voldoen door een zogenoemde opgelegde factuur. Deze is doorgaans hoger dan de reguliere factuur die u zou betalen als u wel alle gegevens tijdig en correct aanlevert. Let op: u blijft zelf verantwoordelijk voor het alsnog aanleveren van de juiste gegevens.
 
Controle op consistentie
Direct na ontvangst van uw levering kijken we of deze inhoudelijk juist en compleet is, inclusief BEXC. Heeft u geen of te weinig BEXC aangeleverd? U ontvangt van ons dan een e-mail dat uw levering niet compleet of consistent is. In de e-mail verzoeken wij u de (BEXC-)gegevens binnen vier weken aan te passen via een correctielevering. Wij controleren vervolgens twee weken na de eerste acceptatie of u in de tussentijd uw levering heeft gecorrigeerd met de (ontbrekende) gegevens.
Ontbreekt BEXC na deze controles?
U dient het product en/of de juiste gegevens dan alsnog aan te leveren. Anders leggen wij de verschuldigde BEXC-premie aan u op.
Heeft u werknemers die minder verdienen dan het maximum pensioenloon?
U levert BEXC ook voor hen aan. Als premiebedrag en -grondslag gebruikt u 0.00 euro. U vult het daadwerkelijke aantal uren en productloon in. Maakt u gebruik van een loonpakket? Dan is dat hier al op aangepast door de softwareontwikkelaar. Wij hebben de softwareontwikkelaars namelijk over deze aanpassing geïnformeerd.

Premiepercentages BEXC voor 2019
Heeft u eind 2018 een brief ontvangen met daarin de premiepercentages voor 2019? Dan gebruikt u de nieuwe percentages. Heeft u geen brief met de nieuwe percentages ontvangen? Dan zijn voor u de percentages voor BEXC gelijk gebleven.
 
Proefaanlevering voor BEXC in 2019
Wilt u alvast testen of uw leveringen voor BEXC goed gaan? Neem dan contact op met uw softwareontwikkelaar. Zij kunnen samen met u een proefaanlevering doen.
 
Heeft u nog vragen?
Kijk dan op onze website www.administratienet.nl onder de rubriek ‘veelgestelde vragen’. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 020 583 42 00. Onze medewerkers staan u graag te woord.